Delta Light® laat je rondkijken in 3D

Nieuwe verlichting voor het eerst voorgesteld met virtual reality

Delta Light®, de West-Vlaamse producent van architecturale verlichting, zet het lichteffect altijd voorop. Maar welk effect heeft een nieuwe armatuur of profiel in een woonkamer, een hotellobby of een commerciële ruimte? Het antwoord geeft Delta Light® in de vorm van een Virtual Reality Experience. “Hiermee lijkt het alsof je zelf in die ruimtes rondkijkt”, zegt Mathieu De Raeve, die verantwoordelijk is voor de digitale marketing. “We pakken op beurzen graag uit met die nieuwe technologie, een primeur in onze sector.”

Een goede beurs is vandaag meer dan een verzameling producten en zet ook in op beleving en ervaring. Die boodschap is bij Delta Light® duidelijk overgekomen. Op de stand zie je bezoekers steevast om zich heen kijken met een futuristische bril. Een vreemd zicht voor wie niet vertrouwd is met virtual reality . VR is een technologie die je volledig onderdompelt in een fictieve wereld en ideaal om een lichteffect van een nieuwe armatuur of profiel te demonstreren.

Drie ruimtes, drie toepassingen

“We geven bezoekers op onze stand een VR-bril of een zwarte Google Cardboard. Aan de voorkant van die bril of cardboard zit je smartphone, waarmee je via www.deltalight.com/vr drie virtuele ruimtes bezoekt: een appartement, een lobby en een retailomgeving. In elk van die ruimtes staat het nieuwe Split-it profiel centraal. We hebben dat in maart gelanceerd op de vakbeurs Light+Building in Frankfurt, samen met de VR-toepassing. Een profielsysteem is voor veel mensen vrij abstract en met VR maak je de mogelijkheden meteen duidelijk.”

Nieuwe gebruikservaring

Architecten, interieurontwerpers en lighting designers ervaren het lichteffect alsof ze zelf in de kamer aanwezig zijn. “VR geeft een nieuwe gebruikservaring. Je gaat echt dingen ontdekken. Het is een belevenis die intenser is en langer blijft hangen. Omwille van die visualisering hebben ontwerpers meteen ook een idee van hoe ze een armatuur of profiel optimaal toepassen.”

Binnenkort nog meer VR

Het gebruik van virtual reality is dit jaar dé trend onder marketeers. Dat Delta Light® hierin mee stapt, toont aan hoe belangrijk innovatie is voor de West-Vlamingen. “Digitale technologie is vandaag essentieel in architectuur en interieurdesign. Vandaar dat je straks ook andere armaturen en profielen gaat zien in een VR-omgeving. Een omgeving die realistischer wordt en waarin je niet op één plaats staat maar kunt rondlopen.”